środa, 17 października 2018

[258] M. Robinson - POKUSA ZŁA


M. Robinson - POKUSA ZŁA
Wydawnictwo Niezwykłe 2018
Przekład: Paulina Raganowicz
Ocena: 7/10

Brooke: Miałam wygodne życie i jeszcze wygodniejsze dzieciństwo. Moi rodzice nauczyli mnie odróżniać dobro od zła i wszystkiego, co pomiędzy… Ale ja wolałam szarą strefę. Chciałam przeżyć życie na krawędzi, z groźbą upadku. Nie dbałam o konsekwencje, bo moje serce zostało roztrzaskane na podłodze sypialni rodziców… I nigdy nie wróciłam, by pozbierać te kawałki. 
Devon: Rodzina jest najważniejsza. Poznałem, czym jest nienawiść, zrozumiałem, że Bóg jest głuchy na modlitwy, a życie to pole walki, gdzie stoisz w pierwszej linii frontu. Nauczyłem się być mężczyzną… Wszystko, co na końcu otrzymałem, to pięści ojca, łzy matki i krzyki sióstr. Nie możesz uciec przez przeszłością… Ostatecznie i tak cię dopadnie, choćby we śnie.



     "Pokusa zła" to jest dopiero mocna książka! Zauważyłam, że wydawnictwo Niezwykłe lubuje się w książkach z mocnym przesłaniem i fabułą taką, ze wgniata w fotel. Jednak ja nie narzekam!
     Poznajemy tutaj nastolatkę, z głową w chmurach żyje pełną piersią. Wraz z przyjaciółmi spędza cudowne chwile, nie martwi się niczym - dosłownie sielskie życie w dobrze ustawionej rodzinie. Kiedy jednak odkrywa, że jej dom i rodzina, nie do końca jest taka, jaka jej się wydawała przez lata, budzi się w niej chęć zemsty i nieposkromiona nienawiść. Późniejsze decyzje zmieniają jej całe dotychczasowe życie. Kolejną osobą, którą tutaj poznajemy jest Devon. Całkowite przeciwieństwo Brooke. Dorastał w domu pełnym brutalności, przemocy, bólu i strachu o przyszłość swoją, matki i swoich sióstr. Szczerze Wam przyznam, że bardzo trudno mi opisać chociaż część tej powieści bo jest tu tak wiele faktów, ważnych szczegółów, których nie chcę Wam zdradzać. Książka jest dopracowana do ostatniej strony, każda sytuacja, postać, wydarzenie jest istotne, wszystko łączy się w jedną wielką całość, która w efekcie powala czytelnika na kolana. Dotyka trudnych tematów, jak prostytucja, zdrady, manipulacja, występują również wątki przemocy w rodzinie, morderstwa, a skomplikowana siatka powiązań między bohaterami jest tak genialnie stworzona, że to chyba pierwsza książka, w której tak wiele postaci odgrywa ważną i znaczącą rolę. Akcja toczy się na przestrzeni lat - co też daje nam pełniejszy obraz na zmiany, którym ulegają nasi bohaterowie. Autorka w drastyczny sposób pokazuje jak człowiek potrafi się zmienić w wyniku pewnych wydarzeń. Jakie głębokie zmiany w psychice zostają po - wydawać by się mogło drobnostkach oraz przedstawia nam to, że często my sami wyolbrzymiamy problemy,  z którymi aktualnie musimy dać sobie radę. To książka mocna, którą z całą odpowiedzialnością można zaliczyć do gatunku dark erotic/ dark romance i nie nadaje się dla młodzieży czy nastolatków. Zdecydowanie uderza w umysł czytelnika, pozostawia go w osłupieniu i szoku przez wiele godzin po odłożeniu książki.
     Jakkolwiek to brzmi, lubię takie wyraziste książki, z mocnym przesłaniem. Pokazują człowieka w innym świetle, ujawniają nasze wady i słabości. Ukazują, że pomimo tego, że staramy się być idealni, nigdy tacy nie będziemy. Możemy zobaczyć, że każda podjęta przez nas decyzja może mieć ogromne skutki nie tylko w naszym życiu, ale i  życiu osób, które są w naszym otoczeniu.




Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję Wydawnictwu Niezwykłemu!

1 komentarz:

Dziękuje za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie!

Archiwum bloga