wtorek, 23 kwietnia 2019

[352] Pepper Winters - KORONA KŁAMSTW


Pepper Winters - KORONA KŁAMSTW
Wydawnictwo Kobiece 2019
Przekład: Emilia Skowrońska
Ocena: 8/10


Elle Charlston jest dziedziczką rodowej fortuny, którą od najmłodszych lat uczono zarządzania wielomilionową firmą. Wychowana w złotej klatce dziewczyna nigdy nie miała przyjaciół i nie zaznała zwykłego życia. W dniu dziewiętnastych urodzin Elle wymyka się na ulice Nowego Jorku, aby przez chwilę poczuć się jak normalna nastolatka. Dziewczyna zostaje napadnięta przez zbirów, którzy chcą ją skrzywdzić. Niespodziewanie ratuje ją tajemniczy mężczyzna, który później zgadza się odprowadzić ją do domu. Nocny spacer po mieście kończy się tragicznym rozdzieleniem pary, ale bohater pozostaje na zawsze w pamięci Elle. Przez lata dziewczyna będzie próbowała go bezskutecznie odszukać. Kiedy ojciec przedstawia jej Penna, który sugeruje, że ma zostać jej mężem, Elle jest wściekła. To arogancki drań, który zachowuje się tak, jakby była jego własnością. Wkrótce dziewczyna ze zdumieniem odkrywa , że czuje do niego nie tylko gniew.


     "Korona kłamstw" to pełna intryg, tajemnic oraz sekretów powieść, która przenosi nas bogaty świat blichtru i przepychu, jednak zaznacza to, jak ciężkie, wyczerpujące, a także obciążające psychicznie jest życie w takim otoczeniu i spełnianie z góry narzuconych wymagań.
     Pepper Winters poznałam dzięki książce "Łzy Tess", dlatego też od "Korony kłamstw" spodziewałam się kolejnego mocnego, mrocznego uderzenia. Jednak zostałam pozytywne zaskoczona, bo tutaj klimat jest całkowicie inny. Na przykładzie głównej bohaterki mamy okazję zobaczyć jak ważna jest w życiu hierarchia wartości, kiedy na rzecz pracy porzucamy własne marzenia, plany i cele.  Elle była zwyczajną dziewczynką, do czasu trzynastych urodzin, w których zobowiązała się podtrzymywać tradycje rodzinne i prowadzić świetnie prosperującą firmę wraz z ojcem. Jak możemy sobie wyobrazić, ciężko jest tak młodej osobie żyć tylko i wyłącznie pracą, jednak Elle była tak wychowywana, że nie czuła się źle. Do czasu. Lata mijają, a jej życie ciągle wygląda tak samo, dlatego też w dniu kolejnych, bo już dziewiętnastych urodzin postanawia spróbować życia jako zwyczajna nastolatka, nie jako prezeska wielkiej firmy. Jej występek skutkować będzie niespodziewanymi konsekwencjami, które nadają całej akcji dynamiki i charakteru. Bardzo zaciekawił mnie wątek Bezimiennego, cała jego postać powodowała, że ciągle czekałam aż on ponownie się pojawi. Nie mogę się doczekać tomu drugiego, aż wszystko się wyjaśni. Akcja bogata w nagłe zwroty, specyficzny nowo poznany znajomy, postać przyjaciela rodziny, który podejrzany jest od samego początku i owiana ciągłą tajemnicą fabuła sprawia, że książkę tę czyta się jednym tchem.  Każda występująca tam osoba, opisywane wydarzenie nie jest przypadkowe i mam wrażenie, że najciekawsze dopiero przed nami. Myślę, że w tym tomie autorka dopiero wprowadziła nas w wydarzenia, których dramatyczne lub szalone skutki poznamy w dalszej części. Zakończenie dodatkowo utwierdziło mnie w przekonaniu, że to jeszcze nie koniec i wzmogło mój czytelniczy apetyt do tego stopnia, że z przyjemnością przeczytałabym część drugą już dzisiaj. Pepper Winters pokazuje nam, że często to, jak postrzegamy inne osoby może okazać się zupełnym kłamstwem. Ogólnie atmosfera tej powieści utrzymana jest w klimacie tajemnicy, kłamstwa i uknutych intryg, w które zamieszani są bliscy głównej bohaterki.  Dlatego też tak mocno wciągnęła mnie ta historia. Zupełnie nie spodziewałam się takiego obrotu spraw. Teraz jednak zostaje mi tylko zastanawianie się, czym autorka zaskoczy mnie w drugiej części. Czuję w kościach, że będzie to coś, czego w ogóle nie mogłam oczekiwać. 
     "Korona kłamstw" to książka, która daje do myślenia, a jednocześnie przenosi nas w zupełnie inny, nieprawdopodobny świat, który mam wrażenie, że jest tylko złudzeniem. Pepper Winters jest mistrzynią w plątaniu akcji i losów swoich bohaterów, że nie możemy być do końca pewni, co się tu wydarzy.


Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję księgarni Gandalf!
Książkę możecie kupić tutaj.

2 komentarze:

  1. Myślę, że nie polubiłabym tej książki. Zupełnie nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Opis ciekawy,ale książka wydaje mi się schematyczna, musiałabym się przekonać sama :)
    Pozdrawiam, Pola
    www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie!

Archiwum bloga