czwartek, 22 listopada 2018

[274] L.J. Shen - SKANDAL



L.J. Shen - SKANDAL
Wydawnictwo Edipresse Książki 2018
Przekład: Sylwia Chojnacka
Ocena: 9/10


Nazywają go Cichy nie bez powodu. Jest surowy, oziębły, wyrachowany i rzadko się odzywa. A kiedy to robi, w jego słowach słychać pogardę. A kiedy to robi, jego słowa nie są przeznaczone dla mnie. A kiedy to robi, mój żołądek fika koziołki, a mój świat wywraca się do góry nogami. Ma trzydzieści trzy lata. A ja osiemnaście. Jest samotnym ojcem i partnerem biznesowym mojego ojca. A ja jestem dla niego tylko dzieckiem i córką jego wroga. Jest emocjonalnie niedostępny. I… coś do niego czuję. Coś, czego nie powinnam. Trent Rexroth złamie mi serce. Nieszczęście wisi w powietrzu, jest wyryte w mojej duszy. A mimo to nie potrafię trzymać się od niego z daleka. Skandal jest ostatnią rzeczą, której potrzebuje moja rodzina. Ale właśnie ten skandal im zapewnimy. Och, to będzie piękny chaos


     "Święci grzesznicy" to cykl książek stworzony przez L.J. Shen, poświęcony grupie nazywanej Hot Holes, czyli przystojniakom, którzy aktualnie, powoli zmieniają swoje życie i wkraczają w prawdziwie dorosły świat.
     Trent to najbardziej tajemniczy z facetów z grupy. Po ciężkim rozstaniu, a raczej po ucieczce matki jego dziecka, został samotnym ojcem. Na domiar złego, Luna, jego oczko w głowie, jest bardzo zamkniętym w sobie dzieckiem. Nie mówi, nie lubi bawić się z innymi dziećmi, Trent musi zmagać się z żartami z jego córki oraz trudem komunikacji z dziewczynką. Dodatkowo życie utrudni mu wspólnik, a także jego córka, która okaże się lekiem na całe zło. Edie jest niepokorną nastolatką, buntuje się przeciwko ojcu, zajmuje się chorą matką i skrywa wielką tajemnicę, która będzie przełomem w tej powieści. Co połączy tych dwoje ludzi, kiedy więcej czynników ich dzieli, a nie sprawia, że mogą stać się sobie bliżsi? Tego dowiecie się tylko i wyłącznie po przeczytaniu książki! Myślę, że ta część jest najlepszą z tych, które miałam już okazję przeczytać. Tutaj znajdziemy już bardziej dojrzałą akcję, nie szczeniackie zabawy, bohaterowie dorośli i stali się poważniejsi niż w poprzednich tomach. Moim zdaniem, autorka dając naszej bohaterce tak młody wiek, chciała zaznaczyć pewien kontrast, że często oceniamy kogoś przez pryzmat wieku - a, że młody, to pewnie o życiu nic nie wie i ma tylko pretensje do świata. Tutaj natomiast było całkiem inaczej. Młodość bohaterki w połączeniu z dorosłą, odpowiedzialną postawą i charakterem mocno stąpającej po ziemi dziewczyny pokazuje, że życie jest przewrotne i nierzadko możemy się mylić przy pochopnej ocenie innej osoby. "Skandal" to książka ze specyficznym klimatem, w której zderzają się różne wątki i tematy. A to sprawia, że lektura jest interesująca, z pewnością szybko się z tą historią nie rozstaniecie.
     Podsumowując, jest to historia doświadczonych przez los ludzi, którzy wzajemnie opatrują swoje rany, nie bacząc na przeszłość jaka ich dzieli. Cudowne zakończenie pokazuje, że nie warto tracić nadziei, i że tylko człowiek, drugiemu człowiekowi jest w stanie zgotować piekło na ziemi lub uchylić bramę do nieba.


Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję Wydawnictwu Edipresse Książki!

1 komentarz:

  1. Słyszałem wiele dobrego na temat tej książki, więc kiedyś, pewnie się skuszę na jej przeczytanie. 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie!

Archiwum bloga