wtorek, 1 stycznia 2019

[298] Corinne Michaels - POWIEDZ, ŻE ZOSTANIESZ


Corinne Michaels - POWIEDZ, ŻE ZOSTANIESZ
Wydawnictwo Szósty Zmysł 2018
Przekład: Monika Węgrzynek
Ocena: 9/10

Roztrzaskał mnie na kawałki. Złożył w całość. Jest moja trucizną, jest moim antidotum. Jedno słowo ZOSTAŃ. To było wszystko co miał zrobić. Zamiast tego wsiadł do tamtego autobusu zabierając ze sobą moje serce. To było siedemnaście lat temu. Ruszyłam naprzód. Małżeństwo. Dzieci. Biały płotek. Wszystko czego kiedykolwiek pragnęłam, ale mój mąż mnie zdradził i znów zostałam porzucona. Osamotniona, bez centa przy duszy i z dwójką chłopców nie miałam innego wyjścia jak wrócić do Tennessee. Nie miało go tam być. Powinnam była być bezpieczna. Jednak przeznaczenie zawsze znajdzie sposób, żeby dać o sobie znać.



     To nie jest moje pierwsze spotkanie z Corinne Michaels i spodziewałam się, że znajdę tutaj pełną gamę emocji, które poruszą mnie od uśmiechu do łez. Jednak to, co wydarzyło się w "Powiedz, że zostaniesz" zaskoczyło mnie jeszcze bardziej.
     Już od pierwszego rozdziału autorka rozpoczyna bieg wydarzeń. Bardzo zaskakujące wydarzenia, które wprawiają w osłupienie sprawiają, że z jeszcze większą ciekawością pożera się tę książkę. Niespodziewana strata, sekrety, o których nasza główna bohaterka - Presley nie miała zielonego pojęcia, powrót do rodzinnej miejscowości, do której już nigdy nie chciała wracać. To wszystko w przeciągu kilku miesięcy od czasu, w której jej mąż podjął niezrozumiałą dla niej decyzję. Wraz z dwójką dzieci zmuszona będzie stawić czoło małomiasteczkowemu nastawieniu, plotkom i swojej dawnej miłości, która tak naprawdę nigdy nie wygasła. Książka przepełniona do granic emocjami, a w tym Corinne jest mistrzynią. Bawi się akcją, sprawiając, że czytelnik nie może się oderwać. Przedstawia nam fakty, które poróżniły dwoje zakochanych w sobie osób w taki sposób, że poznajemy wersję obojga z nich, co sprawia, że mamy pełen obraz wydarzeń. Tajemnice z jakimi Presley będzie musiała się zmierzyć nie sprawią, że jej własne sekrety, które ukrywała przed Zacharym i jej synami znikną. Wyjdą na wierzch szybciej niż mogłoby się to wydawać. Autorka pokazuje nam właśnie to, że szczerość jest lepszym rozwiązaniem niż słodkie kłamstwa, aby kogoś chronić. Bo później, cierpi się dwa razy mocniej i dłużej, szczególnie w przypadku dzieci. Zwraca również naszą uwagę na to, że czasem pewne zdarzenia, rozstania są nieuniknione, a dalsze losy i to czy dwoje ludzi się spotka po latach związane są z przeznaczeniem. Ta historia przenosi nas w trudny i czasem smutny świat, pełen nadziei na lepsze jutro i pragnienia szczęścia i miłości. Lektura porywa w wir emocji, jest lekko przewidywalna, jednak tak dobrze skonstruowana, że nie sposób się dobrze bawić w trakcie czytania. Myślę, że nie będziecie zawiedzeni!
     Jeśli szukacie książki pełnej akcji, mocno emocjonalnej i ukazującej piękną, odradzającą się miłość w cudownym, amerykańskim klimacie country, to ten tytuł powinien przykuć Waszą uwagę!


Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję Wydawnictwu Szósty Zmysł!

1 komentarz:

  1. Mam ogromną ochotę na tę książkę i naprawdę stawiam jej bardzo wysoko poprzeczkę, bo do tej pory, nie trafiłam na żadną negatywną jej recenzję. 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie!

Archiwum bloga