środa, 10 sierpnia 2016

[80] Molly McAdams - WYBIERAM MIŁOŚĆ

Molly McAdams - WYBIERAM MIŁOŚĆ
Wydawnictwo Amber 2014
Przekład: Ewa Ratajczyk

Ocena: 3/10



Wydawało mi się, że już wiem, jak potoczy się moje życie. A jednak los zaskoczył mnie po raz drugi – jeszcze bardziej okrutnie...  Wychowana pod kloszem osiemnastoletnia Harper wyjechała na studia, by uwolnić się spod kontroli ojca, oficera marines. Zaczęła – tak jak marzyła - żyć własnym życiem, lecz przekonała się, że dorosłość nie jest taka prosta.  Los zadecydował za nią i wybrał tego, z którym ma spędzić życie, ale ona nadal kocha obu. Chase i Brandon. Zabójczo przystojni i szaleńczo zakochani w Harper. Kiedy wydaje się, że wszystko jest przesądzone i jeden z nich będzie musiał wycofać się dla dobra ukochanej, spada na nich tragedia...  Nic już nie jest takie samo. Czasu nie da się cofnąć. Czy ból kiedyś minie i pozwoli cieszyć się miłością? Czy można zagłuszyć potworne wyrzuty sumienia i wybaczyć sobie samej?


         "Wybieram miłość" to książka, która zdecydowanie oddała moje oczekiwania. Niestety, moje przypuszczenia się sprawdziły i powieść ta okazała się jeszcze gorsza niż jej pierwsza część.
             Chciałabym móc powiedzieć coś dobrego o wyniku pracy jaką włożyła w tworzenie tej historii Molly McAdams, szkoda że nie potrafię tego uczynić. Akcja jest jeszcze mniej dynamiczna, mam wrażenie, że wszystko toczy się w jednym punkcie, w miejscu gdzie Harper miota się pomiędzy dwoma chłopakami, Chase'em a Brandonem. Nieszczęśliwie los zdecydował za naszą główną bohaterkę. To sprawiło, że czytelnik mógł poczuć jakiekolwiek uczucie w stosunku do tej książki niż tylko monotonię i bierność wszystkich bohaterów. Po tym wydarzeniu nie zmienia się praktycznie nic. Dlatego też ocena ta jest taka a nie inna. Po lekturze miałam wrażenie, że historia jest naciągana, mało realistyczna i wręcz absurdalna. Może gdyby zmienić charaktery głównych bohaterów i dodać im z dziesięć lat, wówczas całość byłaby całkiem interesującym materiałem na książkę. Teraz jednak zostawia wiele do życzenia... Brakuje akcji, nieprzewidywanych zdarzeń, wybryków losu, które nadałyby tej historii trochę smaku, a tak pomysł oceniam dobrze, ale wykonanie jest moim zdaniem tragicznie niedopracowane, jakby tworzone na prędkości i aby była "sztuka". Przykro mi to mówić, ale według mnie to prawda.
     Przeczytałam tę książkę z czystej ciekawości i moja dociekliwość do poznania dalszych losów Harper została zaspokojona, może nie w taki sposób w jaki bym sobie życzyła, ale cóż. Jeśli jesteś po lekturze pierwszej części i zastanawiasz się czy czytać "Wybieram miłość" ja stanowczo odradzam, aczkolwiek jeśli jesteś zainteresowany pomimo wszystko, przeczytaj i sam wyrób sobie zdanie!

2 komentarze:

  1. Nie czytałam pierwszej części, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro druga część wypadła tak słabo, to na pierwszą raczej nie mam ochoty ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie!

Archiwum bloga