poniedziałek, 2 lipca 2018

[228] Nora Roberts - ŚWIADEK

Nora Roberts - ŚWIADEK
Wydawnictwo Świat Książki 2013
Przekład: Alina Jakubowska
Ocena: 6/10

Elizabeth Fitch, niezwykle inteligentna, posłuszna i pilna szesnastolatka żyje według zasad ustanowionych przez zimną, apodyktyczną matkę. Pewnego dnia dziewczyna postanawia się jej przeciwstawić. Razem z koleżanką decyduje się na wypad do nocnego klubu, gdzie poznaje uroczego młodego mężczyznę, mówiącego z rosyjskim akcentem, który zwabia je do swego domu. To wydarzenie zmienia jej życie raz na zawsze. Dwanaście lat później Elizabeth mieszka pod fałszywym nazwiskiem w maleńkim miasteczku na południu, ukrywając się przed całym światem. Tajemnicza Abigail Lowery wzbudza zainteresowanie miejscowego szefa policji Brooksa Gleasona, i to nie tylko ze względów zawodowych. Gleason podejrzewa, że kobiecie potrzebna jest ochrona, lecz czy będzie potrafił stawić czoła potężnym i niebezpiecznym ludziom, przed którymi ucieka Abigail?



     "Świadek" to pierwsza książka Nory Roberts, którą miałam okazję przeczytać. Czy zachęciła mnie do zapoznania się z innymi utworami tej autorki? Zdecydowanie nie. Jednak, dzięki temu, że widziałam kilka ekranizacji jej książek, z pewnością nie będzie to moje ostatnie spotkanie z tą Panią.
   Dlaczego "Świadek" nie zachwycił mnie tak, jak tego oczekiwałam? Cóż, wydaje mi się, że głównym tego powodem jest to, że akcja niemiłosiernie dłużyła się z każdą przeczytaną stroną. Na początku, muszę przyznać, akcja nabiera rozpędu bo poznajemy główną bohaterkę Elizabeth Fitch, która pod opieką despotycznej i za bardzo poukładanej matki nie może mieć własnego życia. Musi robić wszystko to, co jej rodzicielka już zaplanowała. Dlatego też, młoda dziewczyna rozpoczyna swój buntowniczy plan. Zmienia swój wizerunek, chce wprowadzić zmiany w swojej przyszłości i co najważniejsze pragnie chociaż raz zabawić się na imprezie jak to robią jej rówieśnicy. Wszystko idzie zgodnie z jej planem - do czasu, w którym Liz wraz z przyjaciółką poznają dwóch mężczyzn, którzy związani są z rosyjską mafią. Dziewczyny pod pretekstem dobrej zabawy udają się do domu jednego z nich, a to co się tam wydarzyło, już na zawsze zmieniło życie naszej Liz. Po latach, które dla Liz wydawały się być dobrą nauką życia, okazuje się, że nasza bohaterka zmieniła swoje imię i nazwisko i od teraz znamy ją jako Abigail Lowery, która zdążyła wpaść w oko miejscowemu szefowi policji Brooksowi. Mężczyzna rozpocznie swoje śledztwo w sprawie przeszłości kobiety, która go zauroczyła, a jednocześnie jest niesamowicie tajemnicza. Fabuła książki - genialna. Jak tylko przeczytałam opis na okładce wiedziałam, że muszę zapoznać się z tą książką. Idealnie wpasowuje się w mój czytelniczy gust, jednak coś zawiodło, coś poszło nie tak. Zabrakło mi chyba dynamiki, która powinna się w takiej książce znajdować, miałam wrażenie, że całość ciągnie się w ślimaczym tempie i każda strona powiela to co wydarzyło się na poprzedniej. Dodatkowo postać naszej głównej bohaterki wydaje mi się, że była zbyt kontrastowa do całej powieści. Jej wiedza i język, który używała już w młodości, w ogóle nie pasował mi do jej charakteru. Na plus mogę uznać to, że niektóre cechy jej charakteru idealnie wpasowywały się w całą utworzoną historię, a mianowicie jej nieufność, tajemniczość no i w pewnym stopniu inteligencja, którą potrafiła w dobry sposób wykorzystać. Pozytywnie oceniam również zakończenie, które sprawiło, że na kilka sekund przestałam oddychać.
      Książka ma swoje wady i zalety - mocne i słabe strony i nie każdemu przypadnie do gustu, zaś dla niektórych osób będzie to ulubiona książka. Jeśli jesteście ciekawi co tak na prawdę kryje się we wnętrzu tej książki, zachęcam do przeczytania. Najlepiej to samemu wyrobić sobie zdanie!

1 komentarz:

Dziękuje za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie!

Archiwum bloga