niedziela, 1 lipca 2018

[227] E.K. Blair - BANG


E.K. Blair - BANG
Wydawnictwo Niezwykłe 2018
Przekład: Marta Słońska
Ocena: 10/10

Mówią, że ten, kto mści się na drugiej osobie, traci część swojej niewinności. Ale ja nie jestem niewinna. Już od dawna. Zostałam okradziona z niewinności. Odebrano mi los, który był mi pisany. Duszę, z którą przyszłam na świat. Rubinowe serce osadzone w życiu pełnym nadziei i marzeń. To wszystko odeszło. Przepadło. Nigdy nawet nie miałam wyboru. Opłakuję tamto życie. Rozpaczam nad każdym „co by było, gdyby...”. Ale z tym już koniec. Jestem gotowa odebrać to, co zawsze mi się należało. Jednak każdy plan ma jakiś słaby punkt. Czasem jest nim serce.


     "Bang" to niesamowite wprowadzenie w cykl książek z serii Czarny Lotos. Nie wiem, czy znam taką książkę, która w tak mocny i drastyczny sposób potrafiła poruszyć moje emocje.
     Zastanawiam się jak mogę Was zachęcić do lektury tej książki, bo myśli jakie mam po skończeniu tej powieści są tak chaotyczne, że będzie mi trudno stworzyć odpowiednie i przekonujące argumenty. Jednym i to głównym warunkiem, który musi spełnić to zdecydowanie granica wieku. Nie sądzę, że młodym, dopiero rozpoczynającym przygodę z czytaniem, osobom aż tak brutalna, pełna nienawiści, miłości i kłamstw książka przypadnie go gustu, ale to już zostawiam w Waszych rękach. W tej książce poznajemy losy Niny i jej męża Bennetta. On czołowy przedstawiciel śmietanki towarzyskiej, obrzydliwie bogaty, jednak nie wie, że jego żona skrywa ogromny sekret. Nie chcę Wam zdradzać szczegółów z fabuły bo zniszczę Wam całokształt książki. Ona planuje zemstę, jest zdolna do wszystkiego, wraz z przyjacielem Pike'iem obmyśliła plan, który ma pomścić wszystkie krzywdy jakie zostały jej wyrządzone po tym, jak trafiła do pewnej rodziny zastępczej. Nie oczekujcie słodkiej i przyjemnej lektury. To książka intensywna, z której wylewają się przeróżne mroczne emocje. Mało tu miłości, chociaż pod koniec rzeczywiście coś się zmienia. Jednak zakończenie zwala z nóg. Szczerze? Jestem tak przejęta dalszymi losami tej kobiety, że nie mogę się doczekać kontynuacji. Brutalna rzeczywistość przedstawiona w tym utworze pokazuje jak wiele człowiek jest w stanie znieść, jednak ujawnia również to, że każde działanie, czyn czy sytuacja ma na nas i naszą psychikę ogromny wpływ. Autorka zaznacza również jak zły jest wpływ toksycznych znajomości oraz jak łatwo jest manipulować ludźmi po przejściach, wykorzystując tylko i wyłącznie ich słabe punkty. Dawno nie czytałam tak złożonej, bogato w szczegóły napisanej książki. Wszystko ułożone i zgrane w jedną, niesamowitą i wstrząsającą całość. A wciąga tak, że pomimo prawie czterystu stron, dosłownie się ją pożera. Zdecydowanie chcę więcej takich książek, no może mniej przytłaczających, bo tematyka zawarta w niej mocno odciska się na umyśle czytelnika, ale gdyby nie to, to nie byłaby aż tak zapamiętana przeze mnie i pewnie przez Was również, jeśli tylko po nią sięgniecie. Mogę nawet pokusić się o stwierdzenie, że ten utwór można zaliczyć do grona książek niepowtarzalnych, oddziałujących na czytelnika i mocno emocjonalnych. Czekam niecierpliwie na kolejne części!
     Jeśli jesteś odważnym i pragnącym mocnych doznań czytelnikiem, to ta książka jest zdecydowanie dla Ciebie. Wstrząśnie i zamiesza w Twoim życiu, że nic już nie będzie takie samo, jak przed lekturą tej powieści. 




Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję Wydawnictwu Niezwykłemu!

1 komentarz:

  1. Ku mojej ogromnej radości, również wkrótce będę czytała tę książkę i przyznam szczerze, że jestem jej bardzo ciekawa. 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie!

Archiwum bloga