środa, 30 sierpnia 2017

[135] Agnieszka Lingas-Łoniewska - PRZEBUDZENIE

Agnieszka Lingas-Łoniewska - PRZEBUDZENIE
Wydawnictwo Filia 2013

Ocena: 8/10

Kiedyś się przebudzisz i dojdziesz do wniosku, że możesz nabrać powietrza w płuca i nie czujesz już tego nieznośnego bólu. Zrozumiesz, że właśnie nadszedł dla ciebie nowy dzień. Po tym przebudzeniu już wszystko będzie inne, bardziej przyjazne i mniej bolesne. Ale całej przeszłości nigdy nie wymażesz". Bohaterowie "Łatwopalnych" zmagają się z własną przeszłością, teraźniejszością, budując mozolnie szczęśliwą przyszłość. Jarek, Monika, Sylwia, Bernie, Grzesiek, Dorota. Życie wymaga poświęceń i szybkich decyzji. Jednak czy wszyscy są na to gotowi? Kontynuacja historii o gorącej miłości w malowniczych klimatach Dolnego Śląska.


       "Przebudzenie" to druga część trylogii Łatwopalni, czyli dalsze losy Jarka i Moniki. Czy tym razem miłość zwycięży? Czy dusze obu skrzywdzonych ludzi połączą się już na zawsze? Czytajcie dalej.
      Poprzednia część kończy się w bardzo nietypowy sposób, co sprawiło, że bardzo ucieszyłam się z tego, że miałam możliwość sięgnąć bez zbędnej przerwy po kolejny tom. Agnieszka Lingas-Łoniewska nie pozwala czytelnikowi się znudzić. Pierwsza część była dobra jednak to druga część była zdecydowanie lepsza. Bardziej dynamiczna akcja, wiele zwrotów i niespodziewanych sytuacji oraz co najważniejsze! Pojawiła się pewna postać, którą czytelnik może poznać w serii Zakręty losu, czyli Lukas Borowski. Mój ukochany bohater z jednej z ulubionych trylogii. To sprawiło, że czytało mi się jeszcze lepiej niż się tego spodziewałam. Nie wiem jak Pani Agnieszka to robi, ale na prawdę to połączenie romansu z lekką nutą kryminału przypadło mi tak do gustu, że jej książki dosłownie pochłaniam w całości. Losy Moniki i Jarka, pomimo tego, że mogą wydawać się zbyt banalne, wcale takie nie są. "Przebudzenie" zalicza się do książek, które skradają serce czytelnika i prowadzą go poprzez różne scenariusze życia. Podoba mi się to, że w tej części pojawiają się również losy bohaterów pobocznych, czyli przyjaciół naszej głównej pary. Życie Sylwii zmienia się całkowicie, chociaż nie z jej winy. Autorka w bardzo obrazowy sposób pokazuje tytułowe "przebudzenie" każdej z naszych postaci. Każdy z nich ma swoją przeszłość i zaplanowaną przyszłość, jednak wszyscy z nich są na takim etapie życia, na którym wiele się zmienia, otwierają oczy na pewne sprawy, widzą co w życiu jest tak na prawdę ważne. To chyba główna cecha tej książki, która tak bardzo mi się podoba, czyli po prostu życie. Bez zbędnego upiększania czy słodzenia. Takie sytuacje i wydarzenia mogą spotkać każdego z nas, każdy ma swoje wątpliwości, swoje błędy przeszłości i ból w sercu z różnych powodów, jednak najważniejsze jest to, aby odnaleźć ważnych dla nas ludzi, którzy będą przy nas nawet w najgorszym momencie naszego życia.
      Jesteś ciekawy jak potoczyła się miłość Jarka i Moniki? Jeśli masz za sobą lekturę pierwszej części to zdecydowanie musisz przeczytać również i tę. Sądzę, że jak lubisz romanse z nutką kryminału to ta historia jest dla Ciebie. Pozycja idealna na lato!


1 komentarz:

  1. Mam pierwszy i trzeci to i czekam aż drugi do mnie dotrze i zabiorę się za tę serię: )

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie!

Archiwum bloga